top of page

3.6. Pesäkarhut - PöU 2-0 (6-0, 4-0)

  • 4.6.
  • 2 min käytetty lukemiseen

Kotijoukkue sai juhlia ottelussa kahta kunnaria. Kuva:Vöinö Alimkhanov
Kotijoukkue sai juhlia ottelussa kahta kunnaria. Kuva:Vöinö Alimkhanov

Pöytyän Urheilijoiden sesonki naisten Superpesiksessä jatkui keskiviikkona vierasottelulla Porin Pesäkarhuja vastaan. Molemmilla jaksoilla Pöytyän ulkopelille tuli yhden vuoron mittainen synkkä hetki, jonka aikana Pesäkarhut repäisi tuntuvan karkumatkan. Pöytyäläisten oma sisäpeli oli jälleen tukkoista, eikä joukkue pystynyt tekemään yhtään juoksua koko ottelussa. Pesäkarhut vei täydet kolme pistettä jaksoin 2-0 (6-0, 4-0).


-    Tämä peli ei ollut mikään mieltä ylentävä kokemus, kun emme saaneet yhtään juoksua aikaiseksi. Ulkopelissä pärjättiin hyvin kahta synkkää hetkeä lukuun ottamatta. Saimme sisäpelissä lyötyä vähän laadukkaammin verrattuna kotipeliin Poria vastaan, mutta kotiutustilanteissa emme saaneet oikeastaan edes uskottavia yrityksiä. Tiesimme, että pitää pelata hyvin, jos täältä haluaa pisteitä hakea, mutta tänään meistä ei ollut ottajaksi. Nyt jätimme kaikki juoksut lyömättä, niin lyödään ne sitten seuraavassa pelissä lauantaina Roihuttaria vastaan, totesi Pöytyän pelinjohtaja Aleksi Mäkelä.


Pöytyä oli avausvuorossa lähellä avata juoksutilinsä hankalan startin jälkeen kahden palon tilanteessa Julia Ruohon kolmospuolen läpilyönnillä, mutta hän paloi kuitenkin kolmospesälle yrittäessään kunnaria ennen kuin edellä mennyt etenijä oli kotipesässä ja juoksu jäi syntymättä. Sarjassa neljäntenä oleva Pesäkarhut painoi heti kaasun pohjaan ja teki peräti viisi juoksua. Annika Linnan lyönti livahti ensin kolmospuolelta karkuun kunnarin ja yhden tavallisen juoksun arvoisesti. Hetkeä myöhemmin Taru Toikan sivallus pomppasi yli kakkoskopparin ja tuloksena oli kaksi juoksua. Samassa tilanteessa nähtiin vielä harhaheitto, jolla syntyi yksi juoksu lisää. Pöytyä rakensi toisessa vuoroparissa ajolähdön, mutta tilanne kuivui nopeasti kasaan. Kotijoukkue lisäsi tasoittavalla johtoaan 6-0:aan. Suuri ero vei jaksolta isoimman jännitteen pois. Päätösvuorossa Pöytyä pystyi kehittelemään lupaavan painostuksen jatkuvilla ajolähdöillä, mutta juoksua ei syntynyt.

Kuva: Väinö Alimkhanov
Kuva: Väinö Alimkhanov

Tauon jälkeen lukemat tulostaululla pysyivät pitkään 0-0:ssa. Pöytyän taisteleva ulkopeli kykeni pysäyttämään porilaisten viritelmät, mutta omilla sisävuoroilla hyökkäykset jäivät pahasti piippuun ja tilanteiden rakentelu oli tuskaista. Pesäkarhut takoi kolmannessa vuorossa neljä juoksua Lotta Nummikarin lyönneillä, ensin hän sivalsi pallon kolmoskopparin eteen, seuraavaksi Nummikari täräytti pelivälineen kolmosrajasta maisemiin ja tuloksena oli kunnari sekä kaksi juoksua. Tasoittavalla Pöytyä pääsi kertaalleen yrittämään kotiutusta ilman tulosta. Päätösvuorossa Pesäkarhut ei enää kartuttanut juoksutiliään. Pöytyä pystyi jälleen jakson loppumetreillä kehittämään painostuksen ykköskärjestä ajolähdöillä, mutta punavalkoisen ryhmän kuparinen ei rikkoutunut Porin keskiviikkoillassa. Pöytyän parhaina pelaajina palkittiin Julia Ritola ja Julia Ruoho.


Pöytyän ottelut jatkuvat lauantaina 6.6. vieraspelillä Helsingin Roihuttaria vastaan. Seuraava kotiottelu on ohjelmassa keskiviikkona 10.6 klo 18.00, kun Kyrön Sähkö Centeriin vieraaksi saapuu Jyväskylän Kirittäret. 

  • Jere Hellsten

 


 
 

Likimain laitonta peliä

Pääyhteistyökumppanit

bottom of page